Θεματικό Πεδίο και Θεματική Ενότητα: Γ. ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Γ.2 ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Θεματικές Υποενότητες: Γ.2.2 Ύλη και Φαινόμενα iii. Δυνάμεις και φυσικά φαινόμενα
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα: Δεξιότητες:
- Να μελετούν απλά φυσικά φαινόμενα (..., μαγνητισμός, ...) (iii).
- Να ανακαλύπτουν την ελκτική μαγνητική ιδιότητα μεταξύ των μαγνητών και μεταξύ μαγνητιζόμενων υλικών (iii).
- Να ομαδοποιούν τα υλικά με κριτήριο αν μαγνητίζονται ή όχι (iii).
- Να ανακαλύπτουν την απωστική ιδιότητα μεταξύ των πόλων (iii).
- Να διατυπώνουν προβλέψεις για διάφορα απλά φυσικά φαινόμενα και τις επιπτώσεις τους και να διαμορφώνουν μοντέλα με βάση τις παρατηρήσεις τους (iii).
Ενδεικτικές Δραστηριότητες:
Αφού διατυπώσουν τις αρχικές ιδέες τους για τους μαγνήτες, σε ομάδες πειραματίζονται με διάφορα αντικείμενα, μεταξύ των οποίων και μαγνήτες σε διάφορα μεγέθη, για να απαντήσουν σε ερωτήματα που έχουν
θέσει:
α) ποια αντικείμενα έλκει ο μαγνήτης και από τι είναι φτιαγμένα,
β) πόσα αντικείμενα (π.χ. συνδετήρες) μπορεί να τραβήξει ο κάθε μαγνήτης,
γ) μπορεί να τραβήξει τα αντικείμενα μέσα στο νερό ή πάνω σε ένα χαρτί,
δ) τι θα γίνει εάν πλησιάσουν δύο μαγνήτες τα διαφορετικά άκρα τους (π.χ. κρατούν το σχοινί από το οποίο έχουν κρεμάσει τον κάθε μαγνήτη και φέρνουν κοντά τα δύο σχοινιά, δοκιμάζοντας την επαφή των διαφορετικών πόλων),
ε) τι θα γίνει εάν κόψουμε τον μαγνήτη σε δύο κομμάτια; Η κάθε ομάδα αποτυπώνει όπως μπορεί και παρουσιάζει τα συμπεράσματά της για τα αντικείμενα που έλκονται από τους μαγνήτες, το μαγνητικό πεδίο και τους μαγνητικούς πόλους.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:
Πεντέρη, Ε., Χλαπάνα, Ε., Μέλλιου, Κ., Φιλιππίδη, Α., & Μαρινάτου, Θ. (2022). Πρόγραμμα Σπουδών Για την Προσχολική Εκπαίδευση – Διευρυμένη Εκδοχή (2η Έκδοση, 2022 ΙΕΠ). Στο πλαίσιο της Πράξης «Αναβάθμιση των Προγραμμάτων Σπουδών και Δημιουργία Εκπαιδευτικού Υλικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» του ΙΕΠ με MIS 5035542.
Υποστηρικτικό υλικό στην προσπάθεια της εκπαιδευτικού να επιτύχει τα παραπάνω μαθησιακά αποτελέσματα θα βρείτε παρακάτω:
- Βίντεο για την εισαγωγή του θέματος: Το βίντεο δημιουργήθηκε με το Clipchamp, προκειμένου να βοηθήσει τους μαθητές νηπιακής ηλικίας να εισαχθούν στην έννοια του μαγνητισμού. Η ιδέα προέρχεται από το περιοδικό "Σύγχρονο Νηπιαγωγείο" (τευχ.65) και τα πνευματικά δικαιώματα αυτής ανήκουν στην κ. Βαρσάμου Άννα:
- Δραστηριότητα για εργασία σε ομάδες: Κάντε κλικ εδώ για να δείτε την παρουσίαση.
- Παρουσίαση με δραστηριότητες (πρόκειται για μετάφραση συνοδευτικού φυλλαδίου από σετ μαγνητών που κυκλοφορεί στο εμπόριο):
- Διαδραστικό παιχνίδι: Ταξινόμηση (εικόνες) από την Stamatia Kavoukidou
- Διαδραστικό παιχνίδι: Ταξινόμηση (λέξεις) από την Emkiriakidou
- Βίντεο να μάθουμε τον τρόπο που λειτουργούν οι μαγνήτες από Noesis Science Center
- Προσομοίωση: Μαγνήτης και Πυξίδα από το Phet.
- Παρουσίαση: Πόσο καλά γνωρίζω τους μαγνήτες από την εκπαιδευτικό Παπαδοπούλου Ελένη.
- Φύλλα εργασίας: Κάντε κλικ εδώ για να έχετε πρόσβαση σε τρία φύλλα εργασίας σχετικά με τους μαγνήτες.
- Χειροτεχνία: Χρησιμοποιούμε έναν λαβύρινθό της αρεσκίας μας, ιδανικά θα μπορούσε να σχεδιαστεί από τα ίδια τα παιδιά. Κολλάμε τον λαβύρινθο σε χάρτινο πιάτο & τον φιλοτεχνούμε ανάλογα με τα γούστα και τον χρόνο που έχουμε στη διάθεση μας. Στο κινητό κομμάτι του παιχνιδιού μας συρράπτουμε δύο-τρία συρματάκια συρραπτικού. Μένει να κολλήσουμε έναν μαγνήτη σε ένα γλωσσοπίεστρο και να ξεκινήσουμε το παιχνίδι! Δείτε ένα παράδειγμα στο παρακάτω βίντεο (ο λαβύρινθος προέρχεται από τα test της Άλκηστις):
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου