Στην προσπάθεια εκμάθησης ενός τραγουδιού σχετικό με τα χρώματα και με δεδομένη τη δυσκολία, καθώς επαναλαμβάνονται γρήγορα πολλά χρώματα στη σειρά, σκέφτηκα πως θα μας βοηθούσε η χρήση κάποιου είδους "παρτιτούρας". Έτσι, συμφωνούμε με τα νήπια να φτιάξει ο καθένας τη δική του για να "διαβάζει" το τραγούδι και να το μάθει πιο εύκολα. Πρόκειται για το τραγούδι "Τα χρώματα" από τα Superinia (μπορείτε να το ακούσετε στο Youtube) και παρακάτω μπορείτε να δείτε κάποιες από τις παρτιτούρες:
Στην μία όψη της "παρτιτούρας" υπάρχουν οι ζωγραφιές των παιδιών που αντιστοιχούν στα λόγια του τραγουδιού και στην άλλη όψη (αυτή προς το ακροατήριο) προσπαθήσαμε να φτιάξουμε το πεντάγραμμο με τις νότες! (Η ιδέα οι νότες να έχουν προσωπάκια προέρχεται από την εξαιρετική συνάδελφο Ρέγγη Ειρήνη)
Τέλος, κλείνουμε την ενότητα των χρωμάτων δημιουργώντας την παλέτα (πρόσκληση), πάνω στην οποία μαθαίνουμε τα βασικά χρώματα, αλλά και τις αναμείξεις τους!
Σημείωση 1η: Μόλις ολοκληρώθηκε η ζωγραφική της "παρτιτούρας", τα νήπια είχαν μάθει ήδη το τραγούδι, το οποίο ακούγαμε με παύσεις για να προλαβαίνουμε να ζωγραφίζουμε τις εικόνες. Στη συνέχεια, χρησιμοποιούμε μόνο την "παρτιτούρα" και το τραγουδάμε a capella.
Σημείωση 2η: Η παλέτα ετοιμάζεται ατομικά, κάθε νήπιο καλείται να απαντήσει σε ένα σύνολο ερωτήσεων που αφορούν στα βασικά χρώματα και τις αναμείξεις τους. Με κάθε σωστή απάντηση τοποθετεί το χρώμα στην παλέτα. Με το πέρας της δραστηριότητας, τα νήπια έχουν μάθει τα βασικά χρώματα και τις αναμείξεις τους, καθώς η ανάμειξη γίνεται κάθε φορά από το ίδιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου